Monday, October 10, 2011

Fall in Love


Alhamdulillah masih diberi ruang dan peluang untuk terus menitipkan kata-kata, semoga setiap yang tertulis ini terkandung hikmah dan mendamaikan bagi sesiapa yang membaca.

What Do You Think About Love?

Saja saya memilih topik ini, bukan kerana jiwang tetapi hanya sekadar sebuah perkongsian. Siapa sahaja di dunia ini pasti mempunyai pandangan tersendiri tentang cinta. Dan fitrah ilahi diciptakan rasa cinta dalam diri setiap hambaNya. Cuma bagaimana kita sebagai hambaNya memelihara cinta yang hidup dalam diri. Jika kita bertanya pada seorang lelaki tentang cinta, dia akan merasakan cinta itu buat insan yang bergelar wanita. Jika kita bertanya kepada seorang wanita mengenai cinta, dia akan membayangkan cinta buat kekasih hati.

Kerana jarang sekali antara kita, bila bertemu persoalan tentang cinta, kita akan berbalik kepada Pencipta Cinta, iaitu Allah SWT. Kerana itu benar kata pepatah bahawa cinta itu buta, mudah untuk jatuh cinta pada hamba-hamba yang diciptakanNya seolah-olah begitu besar cinta itu buatnya. Namun begitu sukar sekali untuk melampiaskan rindu, kasih dan cinta pada Tuhan Maha Agung pencipta cinta.

Setia Menunggu

Sesungguhnya Dia Maha Suci Allah sentiasa mencintai kita tidak kira apa jua balasan kita padaNya. Dia setia menunggu dalam setiap waktu dan ketika. Walaupun hambaNya hanya mengingati saat terluka, saat ditimpa masalah, saat lemah dengan ujian yang menimpa; namun Allah SWT tidak pernah kecewa dan bosan dengan kita.

“Dan apabila hamba-Ku bertanya mengenai Aku, maka (jawablah) sesungguhnya Aku dekat. Aku memakbulkan permohonan orang yang berdoa apabila dia meminta kepada-Ku.” (Surah al-Baqarah, ayat 186) 

Kita jarang sekali menyedari apa yang dekat dengan kita kerana kita sering ingin menggapai bintang di langit tinggi. Allah SWT tidak pernah meninggalkan kita walau sesaat, sakit kita, pedih kita semua Dia ketahui bahkan Dia juga yang menghadirkan penawarnya. 

Maka pada siapa sewajarnya kepada siapa cinta ini sewajarnya dimiliki?


Hanya UntukMu

Sesungguhnya, mencintai Mu adalah sesuatu yang amat berharga buatku
Biar tiada siapa yang mengerti, 
Sesungguhnya tawa, tangis dan senda ku hanya untukMu.
Terimalah cinta ini ya Ilahi.




No comments:

Post a Comment

Followers