Thursday, February 10, 2011

SALJU KASIH ITU

Mengapa GETARAN itu semakin perlahan?



Bismillahirrahmanirrahim... Untuk kesekian kalinya saya menulis atas dasar kasih dan sayang serta belas kasihanNya. Yang masih sudi memberikan nikmat IMAN dan ISLAM.

Apabila merenung kembali hakikat kejadian diri. Satu subjek yang saya pelajari, Robotics, SubhanaAllah! Baru pelajari yang kecil-kecil.. Sudah saya rasakan kompleksnya kejadiannya. Kemudian saya berfikir, kita manusia makhluk yang paling kompleks ciptaanNya. Berapa banyak nikmat yang kita peroleh dariNya, sehingga tidak terhitung kiraannya. Kita bukanlah seorang ROBOT, kita diberi akal fikiran untuk menilai baik dan buruk. Maka sentiasalah mencari cahaya itu...

DIA sentiasa dekat dengan hamba-hambaNYA.

Kita sentiasa diberi ruang dan peluang olehNYA.

Namun, syahdu dirasakan mengapakah sukar sungguh untuk menawan hati ini.

Mengapakah GETARAN mencintaiMU semakin berkurangan?

Ya ALLAH,

Jika Saidina Umar tatkala menyebut namaMU pasti luruh air matanya kerana sangat menyintaiMU,

Tetapi aku?

Keras sungguh hati ini untuk mendahulukan ENGKAU yang pertama.

Adakah sepantasnya aku menerima cintaMU yang didambakan oleh semua hambaMU?

Aku ingin cintaku disandarkan hanya padaMU..

Tatkala bait-bait lagu ini bermain, saya merasakan sangat terkesan akan liriknya..

Semoga dapat dimanfaatkan bersama...


Q-Face - IZINKANLAH

Bila berlabuh tabir malam indah
Cakerawala pun turut melambai gundah
Pecah duka berganti
Rasa merindu kepadamu

Telah lama diriku dalam leka
Cuba menyintaimu sepenuh jiwa
Sedangkan itu satu
Kewajipanku terhadapmu

Indah mahligai yang menanti
Semakin jauh di jangkauan
Dapatkah aku pulang
Berjiwa suci
Bagai kekasih... dinanti

Masihkah diri ini
Ada ruang beradu
Dalam mahligai
Sedangkan diri
Telah tercemar
Debu dunia

Izinkanlah diriku... izinkan aku
Dekat denganmu kasih... dekat denganmu
Izinkanlah diri... kekasih sejati
Dekat denganmu kasih... kasih...


 P/S : Saya berdoa agar saya dan semua sahabat2 dapat Istiqamah hingga ke akhirnya di atas jalan dawah. Semoga setiap kebaikan sahabt saya ingati. Semoga setiap keburukan yang sahabat lakukan saya lupakan. Semoga setiap kebaikan yang saya lakukan kepada sahabt juga saya lupakan. Kelak biarlah ALLAH yang adili. DIA lah sebaik-baik pemberi ganjran. (^_^)

No comments:

Post a Comment

Followers