Tuesday, March 6, 2012

Sudikah Kau membalas cintaku?

Bismillahirrahmanirrahim.


Sungguh sudah 3 bulan saya tidak menulis di sini, saya semakin kehilangan idea dan segala skill untuk menulis semakin tumpul dirasakan. Rindu pada sebuah tulisan, rindu pada sebuah sentuhan jiwa yang mendekatkan diri denganNya.

InsyaALLAH artikel kali ini saya tulis khusus untuk sebuah meditasi persembahan cinta saya pada Sang Khaliq tercinta. Hidup yang sangat unik, takdir yang mendatang perlu kita terima dan semat cintaNya.


Ilahi ya Rabbi,
Sungguh aku kadang tertawa kadang menitis air mata,
Saat menyusun satu persatu perjalanan sisi hidupku,
Apakah penghujung yang akan ku temui kelak di sisiMu?

Sungguh pasca-pasca hidup ini, 
Menyesakkan dan melelahkan dalam nafas seorang hamba,
Sungguh aku pernah mengharap pada sebuah takdir,
Namun aku tahu Kau sedang merancang suatu terindah buat hambaMu.

Kadang aku gelisah dalam penantian,
Kadang aku trauma menyaksikan suatu kesudahan,
Kadang aku sayu mendengar khabar berita dan segala isinya,
Sehingga aku terlupa aku seorang hamba,
Layakkah untuk meminta seolah memaksa-maksa?

Segala apa yang ada di alam ini,
Tiada satu terkecuali dariMu,
Begitu juga isi kecil hatiku,
Aku ingin sekali bercinta,
Bercinta dengan Mu ya Allah,
Sudikah Kau membalas cintaku?

Ilahi anta maqsudi,
Aku serahkan segala urusanku kepadaMu,
Aku hanya seorang hamba,
Tidak miliki apa-apa,
Hanya milikMu jua...




p/s : bukan mudah bernafas dalam jiwa seorang hamba....
  

No comments:

Post a Comment

Followers